Stel hier direct je vraag

Hallo Irene,

Je hebt ons uitgenodigd om een voorstel uit te werken voor een virtuele tour van jullie showroom met interactieve elementen. We hebben jouw voorbeelden bekeken en nagedacht over mogelijke visuele verbeterpunten. Het mooie van de gekozen koers die je brieft is dat de visuele tour schaalbaar is. Dit met het oog op de investeringen en het mogelijk eerst willen ophalen van feedback uit de markt. We kunnen hier denk ik het beste samen in optrekken.

Groot denken om de koers te bepalen, kleine stappen maken om tussentijds te kunnen bijsturen.


Prikkelende Sprinter

 

 

 


Virtuele showroom - Wat is er te zien?

De virtuele rondleiding wordt interactief door het toevoegen van hotspots met doorkliks naar additionele informatie zoals video en fotografie. In de tool klikken bezoekers in de showroom omgeving op wanden die interessant voor ze zijn. Na de doorklik vinden ze meer informatie en (video) content bijv. over akoestiek, brandwerendheid of een andere USP die bij de wanden horen. Bovenop de eigen virtuele tour van de bezoeker die zijn of haar eigen route bepaalt is het mogelijk om met een gids de ruimte betreden. Een goed alternatief voor de ontbrekende fysieke mogelijkheden van de sales rondleidingen op dit moment.

In het volgende voorbeeld zie je hoe er op een eenvoudige manier buttons (hotspots) zijn toegevoegd die richting geven aan de bezoeker om aan te klikken. Een overdaad aan hotspots is niet wenselijk, je wilt immers niet dat jouw bezoeker verdwaalt. Na een doorklik kom je uit op interessante hoeken in de showroom met een focus op een deel van het assortiment dat op product niveau bekeken kan worden. Op deze product pagina zijn tal van mogelijkheden om extra content toe te voegen.

Link naar de tour van Safety Jogger zie de volgende voorbeeld case.

 

 


Productinformatie tonen

Er ontstaat meerwaarde door bijv. een configurator toe te voegen en door de omgeving aan te passen aan jullie huisstijl en specifiek in te richten op de behoeftes van de doelgroep door de route. Sommige showrooms gaan over inspireren, andere ruimtes leiden tot directe aankoop. Denk dus na over het doel van de tour en wat de wenselijke interacties zijn. Het is een trechter die in het aankoopproces van bewustwording naar overtuiging naar aankoop gaat. Op welk niveau wil je de bezoeker overtuigen? Op productniveau of bedrijfsniveau? Op bedrijfsniveau communiceren we over waarden van het bedrijf, de ontzorging of als ‘totaal oplossing’. Op productniveau communiceren we over eigenschappen en USP’s.

 

 


De interactieve showroom als platform

De virtuele showroom geeft een goede indruk van jullie bedrijf. Zonder toevoeging van content en interactie doet het niets anders dan een mooie folder doorsturen. Met de content die we plaatsen achter de interactiviteit ontstaat de binding met de potentiële klant. Ze leren je bedrijf kennen en komen op een laagdrempelige en locatie onafhankelijke manier in aanraking met je product en jouw merk. Met alleen het aanbieden van goede copy, zoals inspirerende product omschrijvingen, kom je niet op dit niveau. Foto’s raak je al meer emotie en bewijslast. Ga je met video werken, dan communiceer je ineens driedimensionaal (beeld, geluid en beweging). Door het vertellen van een visueel en interactief verhaal (route, tour en gids) breng je dus optimaal een merkgevoel over. Ons advies is dan ook, breng alle hotspots in kaart en overweeg welke producten voorzien worden van extra content.


Basis tour

€ 5.800 - € 7.500

Uitgebreide tour

€ 7.500 - € 10.000

Complexe tour

€ 10.000 - 14.000


Ons voorstel

We hebben de showroom nog niet live gezien, maar op basis van onze online oriëntatie verwachten we in het budget van een uitgebreide tour uit te komen. Dit betekend dat we meerdere ruimtes 360 graden fotograferen en deze logisch met elkaar verbinden in de loop-/aanklikroute. In iedere ruimte zijn er meerdere touch points waarop de bezoeker kan klikken en meer informatie kan krijgen. Het touch point zorgt voor een lightbox waarin content wordt getoond. De content die wordt getoond is niet opgenomen in deze prijsindicatie. Het plaatsen en testen van de aangeleverde content (text, foto, video) doen wij voor jullie. Gezien het belang van een goede merkpresentatie zouden wij de virtuele showroom zien als een ‘platform’ waarmee gecommuniceerd wordt. De focus van de communicatie ligt op video en fotografie en minder op tekst. Reeds bestaand beeldmateriaal kan, wanneer gewenst, hergebruikt worden.

Als we met elkaar bepaalt hebben wat er aan content getoond gaat worden, dan weten we wat er ontbreekt en hoeveel tijd (lees investering) er nodig is om de virtuele tour op het gewenste niveau te krijgen met foto en video. Filmding kan dit met de huidige informatie nu nog niet offreren. Wel staat voor ons vast dat de opnamedagen niet alleen worden ingezet voor de virtuele tour. De eventuele opnamedagen gebruiken we wat ons betreft om ook voor andere kanalen content te maken. Zie hieronder hoe wij dit voor anderen doen die behoeften hebben aan meer sales en merkpositionering.


AXA Menno Bouwens

Menno Bouwens

Business Line Manager, AXA Home Security

Door onze video's presenteren we onszelf écht anders dan concurrenten.

Onze producten maken je huis veiliger. Met korte filmpjes wilden we laten zien dat je zorgeloos thuis kunt zijn. We zochten contact met verschillende bureaus. Filmding vertaalde onze wensen direct het best.

‘Al is een filmpje kort, je geeft veel gevoel mee’
Naast de geplande films, ontstond spontaan het idee voor de Vakantieklussers-campagne met video. De inzet van video gaf precies de ‘magic’ die de campagne nodig had. Al is een filmpje kort, je geeft veel gevoel mee. Hiermee presenteren we onszelf écht anders dan concurrenten.

Bekijk project

Jaga - Brand identity

Jaga is wereldwijd één van de meest vooraanstaande partijen op het gebied van design radiatoren. In 2019 zijn we een campagne gestart waarbij film ingezet wordt om het merk te laden. De videoproducties worden opgeleverd in vijf talen en gebruikt in 35 landen.

Dit jaar staan er 10 opnamedagen gepland voor casestudies, klantreferenties, training-/supportvideo’s, rondleiding fabriek, corporatefilm, bedrijfsfilm, social video’s e.d. Hiervoor bezoeken we diverse locaties in 4 landen. In 2021 breiden we het aantal casestudies en klantreferenties verder uit.

Met onderstaande films tonen we graag aan dat we vanuit niets een merkidentiteit kunnen bouwen op basis van een serie draaidagen, goede voorbereiding en ruimte om lef te tonen in de montage. Speciaal aandacht voor de overgang van video naar animatie in de productvideo’s. Merk en producteigenschappen worden zo sterk gecombineerd.

 

 

 


Jaga - Corporate film


Jaga | Kernwaarden 1/5 - Dream a Future


Jaga | Kernwaarden 4/5 - Awake the artist


Productvideo B2C | Strada (NL)


Productvideo B2B | Briza (EN)


Jaga - Fabrieksimpressie


Wendy Stevens

Marketingmanager, Jaga Nederland

Filmding doet meer dan simpelweg video's produceren.

Filmding denkt strategisch mee over onze boodschap en de inzet van online communicatie. Het resultaat: producties die de hoogwaardige kwaliteit, betrouwbaarheid en toegankelijkheid van onze producten weerspiegelen. Onze medewerkers zijn er supertrots op.

Bekijk project

Filmding | Showreel


Filmding | Roadmovie


Wil je ons beter leren kennen?

70+

Klanten

1.300+

Video's gemaakt

10.000+

Tosti's gegeten


Brigitte Franssen

Marketingmanager, Wassenburg Medical

Niet ieder bureau snapt exact wat je over wilt brengen.

“Wij wilden video inzetten om een nieuw product intern en extern goed te lanceren. Filmding schakelde snel mee in coronatijd.

De juiste vertaalslag
Niet ieder bureau snapt exact wat je over wilt brengen en is in staat de juiste vertaalslag te maken. Filmding snapt dat heel goed en levert kwaliteit.”

Bekijk project