Stel hier direct je vraag

Hallo Dirk,

Ik had je beloofd een aantal video’s toe te sturen. 

Zoals verteld hebben we in de laatste tien jaar meer dan 1.300 video’s gemaakt voor, voornamelijk, top 5 bedrijven in hun sector. Op basis van ons telefoongesprek heb ik een aantal van die video’s hier voor je verzameld. Achter iedere video heb ik een motivatie om die te kiezen. Sommige vanwege de overgang van video naar animatie, andere om nog eens te bevestigen dat wat de grondverzet- en bouwwereld begrijpen.

Kijkend naar jullie productfolio kan ik me voorstellen dat we zaken in beeld gaan brengen die niet direct zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld omdat ze onder de grond zitten. In zo’n geval is de combinatie met animatie heel handig. Zie allereerst de animatie showreel. Een compilatie van diverse mogelijkheden. Aansluitend adviseer ik Jaga en Topcon te bekijken om de kracht van video en animatie te ervaren.


Prikkelende Sprinter


Visual storytelling als verkoopinstrument

Omdat product, techniek en innovatie bij jullie een belangrijke rol speelt, heb ik één van de 35 case studies die we voor Topcon hebben gemaakt bijgevoegd. Hier zie je de mogelijkheden van interview in diverse talen, klantreferentie, ondertiteling versus voice-over, AutoCad output van klanten gecombineerd met 3D-animatie van Filmding.

Net als voor veel andere klanten zijn we ook bij Topcon preferred supplier en geïntegreerd in hun marketingafdeling. Dit levert veel voordelen op voor beide partijen. De belangrijkste is het merkconsistentie. Dit bepaalt de positionering van het bedrijf en daarmee het imago in de markt.

Bij jullie is dit o.a. kwaliteit en innovaties leveren aan jullie klanten. Bij het volgend Filmding College op 24 september a.s. vertel ik samen met Heijmans en Hans Anders over de impact van visual storytelling.

Misschien leuk om daar bij te zijn!


Merk bouwen met film

Tot slot: een merk bouwen kan op verschillende manieren. Dyka lijkt in een bedrijfstak te zitten waar “zien is geloven” belangrijk is. Niet zo zeer productgericht, maar juist in wat Dyka bijdraagt aan het grotere geheel. Hoe zorgt Dyka voor gemak, continuïteit, snelheid en natuurlijk; op welke manier ondersteunt Dyka ons in de gevolgen van de opwarming van de aarde, toename van overbevolking en realiseren van voldoende voedsel voor iedereen?

Het verhaal van Dyka vertel je niet door het product centraal te stellen, maar de oplossingsgerichtheid van de mensen die bij Dyka werken. Ons advies zou zijn om het verhaal van Dyka te laten vertellen door eigen medewerkers, installateurs, en klanten. Denk aan referentievideo’s, testimonial en case studies. Natuurlijk komen de producten daarbij in beeld, maar Dyka is groter dan het product.

Dyka is een merk met een hoogwaardige reputatie. Als er morgen een nieuw product wordt gelanceerd, dan wil je dat dit product gelijk wordt geaccepteerd omdat het merk Dyka erop staat! Zie als voorbeeld de case study van Hydrozorg, onderaan deze pagina, en ervaar hoe je het bedrijf waardeert aan de hand van deze film. Voor Fabory deden we het op een vergelijkbare manier en dat paste weer bij hun.


Filmding | Showreel


Jaga - Brand identity

Jaga is wereldwijd één van de meest vooraanstaande partijen op het gebied van design radiatoren. In 2019 zijn we een campagne gestart waarbij film ingezet wordt om het merk te laden. De videoproducties worden opgeleverd in vijf talen en gebruikt in 35 landen.

Dit jaar staan er 10 opnamedagen gepland voor casestudies, klantreferenties, training-/supportvideo’s, rondleiding fabriek, corporatefilm, bedrijfsfilm, social video’s e.d. Hiervoor bezoeken we diverse locaties in 4 landen. In 2021 breiden we het aantal casestudies en klantreferenties verder uit.

De productvideo Jaga Strada Hybrid geeft aan hoe we dit doen in een B2B2C-markt.
Ps. Op 00.37 begint de overgang van film naar 3D-animatie. Op 01.17 visa versa.


Productvideo


Topcon | Company branding

In 2014 zijn we begonnen met het maken van de eerste casestudy voor Topcon Nederland. De film werd goed bekeken en heeft ons geïntroduceerd bij Topcon Europe. Het bleek de start van een langdurige samenwerking. Sindsdien filmen we jaarlijks 10-15 casestudies. Leveren we tussen de 80-120 video’s per jaar op voor diverse toepassingen; beursvideo’s, bedrijfspresentaties, website, social media, events etc.

Naast het filmen, conceptualiseren en plannen, maken wij de selectie van geschikte casestudies, regelen wij de 6 vertalingen per video, schrijven we de Insightpage en regelen we de foto’s. Per week is er uitvoerend overleg, per maand is er met managers overleg over de voortgang en per kwartaal rapporteren we de budgetten en voortgang op C-Level.

De voortgang wordt getoetst aan het, door Filmding geschreven, global videomarketingplan. In dit document staat onder andere welke film voor welk doel wordt gemaakt, welke kwaliteit van filmen daarvoor nodig is (dus ook welk budget) en hoe de films gebruikt dienen te worden. Een vergaande samenwerking met als resultaat een sterke positionering, de laagst mogelijke productiekosten en hoogst haalbare efficiency.


Case Study - Torre Salaria


Thetford | Employer branding

Het werven van 10 engineers is al een behoorlijke uitdaging. Vraag je ze vervolgens om WC-potten voor in campers en caravans te ontwerpen, dan zul je heel wat uit de kast moeten halen om mensen daar enthousiast voor te krijgen.

Filmding werkt al jaren voor Thetford, maar deze uitdaging verdiende net wat meer aandacht. We kwamen met het concept “Werken bij Thetford, is als elke dag op vakantie zijn”. De openingsscene bleek een schot in de roos. Naast dat we het vrije-gevoel van Thetford wisten vast te leggen, wisten we de dynamiek van de afdeling goed weer te geven.

De campagne is online uitgezet met verschillende social post en presteerde zowel intern als extern boven verwachting.


Wervingsfilm


Autotaalglas | Advertisement

In 2017 starten we voor het eerst voor Autotaalglas met het maken van training-/narrowcasting video’s. Deze werden ingezet om consumenten uit de werkplaats te weren en tijdens het wachten uit te leggen wat de werkzaamheden zijn die aan hun auto werden verricht. Intern werden video’s gebruikt voor trainingsdoeleinde zodat er een minimale kwaliteit standaard gewaarborgd wordt.

In de laatste opdracht hebben we een serie video’s opgeleverd waarin we de expertise van Autotaalglas duidelijk zichtbaar maakte. Deze serie video’s werden actief gepromoot via Linkedin, Facebook en YouTube.

Een dergelijke video laten we ook graag zien als voorbeeld voor productvideo’s.


Social Media Campagne


Hydrozorg - Casestudy

Filmding werkt graag voor top 5 bedrijven in hun sector. Meestal zijn dit grote gestructureerde organisaties met een (inter)nationaal karakter. In het geval van Hydrozorg ligt dit anders.

Dit ambitieuze Zeeuwse bedrijf wist een grootschalige tender te winnen en wilde dit project op beeld vastleggen om andere grote organisaties aan te tonen dat ze dergelijke omvangrijke projecten aan kunnen met 35 medewerkers.

Voor dit project mochten we 3 dagen op pad in een periode van 2 maanden. Omdat dit budgettair aardig doortelt hebben we geadviseerd om de casestudy documentair te filmen. Hierdoor kan het beeldmateriaal ook nog op andere manieren gebruikt worden. Cumulatief werden de kosten hoger, maar de kosten per video gingen fors omlaag. Met meer investering werd er meer bereikt en uiteindelijk flink bespaart.

Deze Zeeuwse ondernemer heeft het beter bekeken!

 


Klantreferentie


Wil je ons beter leren kennen?

70+

Klanten

1.300+

Video's gemaakt

10.000+

Tosti's gegeten


Filmding videoproductie testimonial Michiel van Haaften

Michiel van Haaften

Creative Manager EMEA, Topcon Positioning Group

Sterke films die ons helpen bij onze positionering.

Wij werken al een aantal jaar tevreden samen met Filmding. Het team denkt kritisch mee over onze videomarketingstrategie en ondersteunt ons bij onze visuele uitingen. Samen pakken we vele projecten in binnen- en buitenland op. Het resultaat: sterke films die ons helpen bij onze positionering.

Bekijk project

Floor Beek

(Voormalig) marketingmanager, de Rolf groep

Dat kinderen de hoofdrol spelen, past helemaal bij onze filosofie.

Onder de naam Parelpraatjes maakten wij samen met Filmding een reeks films, afgestemd op verschillende kanalen. We lieten kinderen onze producten testen en hierover vertellen. Dat kinderen de hoofdrol spelen, past helemaal bij onze filosofie, namelijk: elke dag het allerbeste uit ieder kind halen met onze onderwijsprofessionals. Filmding denkt prettig mee en onderhoudt de klantrelatie heel goed.

Bekijk project