75+ tevreden klanten
2.500+ videoproducties
9+ klanttevredenheid
Veel marketeers denken momenteel na over bedrijfspositionering. Beurzen en evenementen zijn veranderd. Verkopers kunnen niet naar klanten. Support wordt op afstand of zelfs vanuit huis gegeven.
Als marketeer en directeur ben ik hier ook volop mee bezig. Het afgelopen jaar is er veel veranderd qua klantcontact en communicatie. Misschien haal je nieuwe inspiratie uit de resultaten die ik hieronder voor je heb verzameld.
Prikkelende Sprinter
Natuurlijk heeft het coronavirus ook impact op ons werk. Er zijn tal van videoproducties uitgesteld (o.a. buitenlandse opnames). Of zelfs geannuleerd omdat evenementen niet doorgingen.
Omdat we nauw samenwerken met onze klanten, hebben we hen geholpen bij de omschakeling naar o.a. webinars en social campagnes.
Digitale afspraak plannenBedrijven die momenteel geen beurzen doen, zoeken immers alternatieve communicatiemiddelen. Video is bij uitstek geschikt om producten uit te lichten of succesvolle projecten te laten zien.
Vraag ons gerust naar voorbeelden; we zetten slechts een selectie van ons werk online.
Fysieke afspraak plannenOnze producten maken je huis veiliger. Met korte filmpjes wilden we laten zien dat je zorgeloos thuis kunt zijn. We zochten contact met verschillende bureaus. Filmding vertaalde onze wensen direct het best.
‘Al is een filmpje kort, je geeft veel gevoel mee’
Naast de geplande films, ontstond spontaan het idee voor de Vakantieklussers-campagne met video. De inzet van video gaf precies de ‘magic’ die de campagne nodig had. Al is een filmpje kort, je geeft veel gevoel mee. Hiermee presenteren we onszelf écht anders dan concurrenten.
Om projecten te laten zien waar we trots op zijn, om nieuwe collega’s aan je voor te stellen, en om onze aangescherpte merkbelofte te delen, hebben we onze social kanalen ge-üpdatet.
Bekijk onze bijgewerkte portfolio-pagina, blijf op de hoogte via LinkedIn of Instagram, of bekijk meer van ons werk op YouTube en Vimeo.
We mochten de laatste maanden meerdere nieuwe klanten verwelkomen.
De doelstelling van deze bedrijven is divers. Sommige richten zicht op consumenten om nieuwe producten aan te prijzen, anderen gaan de samenwerking met Filmding aan om zichtbaarheid te creëren om nieuwe klanten en/of medewerkers aan te trekken.
Heb je deze video’s al gezien?
Jaga is wereldwijd één van de meest vooraanstaande partijen op het gebied van designradiatoren. In 2019 zijn we een campagne gestart waarbij film ingezet wordt om het merk te laden. De videoproducties worden opgeleverd in vijf talen en gebruikt in 35 landen.
Dit jaar staan er 10 opnamedagen gepland voor case studies, klantreferenties, training-/supportvideo’s, rondleiding fabriek, corporate film, bedrijfsfilm, social video’s e.d. Hiervoor bezoeken we diverse locaties in 4 landen. In 2021 breiden we het aantal case studies en klantreferenties verder uit.
De productvideo voor de Jaga Strada Hybrid geeft aan hoe we dit doen in een B2B2C-markt.
Ps. Je ziet bijvoorbeeld hoe mooi film kan worden gecombineerd met 3D-animatie om de werking van de techniek uit te leggen.
In 2014 zijn we begonnen met het maken van de eerste case study voor Topcon Nederland. De film werd goed bekeken en heeft ons geïntroduceerd bij Topcon Europe. Het bleek de start van een langdurige samenwerking.
Sindsdien filmen we jaarlijks 10-15 case studies en leveren we tussen de 80-120 video’s per jaar op voor diverse toepassingen; beursvideo’s, bedrijfspresentaties, website, social media, events etc.
Naast het filmen, conceptualiseren en plannen, maken wij de selectie van geschikte case studies, regelen wij de 6 vertalingen per video, schrijven we de Insight page en regelen we de foto’s. Per week is er uitvoerend overleg, per maand is er met managers overleg over de voortgang en per kwartaal rapporteren we de budgetten en voortgang op C-Level.
De voortgang wordt getoetst aan het, door Filmding geschreven, global videomarketingplan. In dit document staat onder andere welke film voor welk doel wordt gemaakt, welke kwaliteit van filmen daarvoor nodig is (dus ook welk budget) en hoe de films gebruikt dienen te worden. Een vergaande samenwerking met als resultaat een sterke positionering, de laagst mogelijke productiekosten en hoogst haalbare efficiency.
Het werven van 10 engineers is al een behoorlijke uitdaging. Vraag je ze vervolgens om WC-potten voor in campers en caravans te ontwerpen, dan zul je heel wat uit de kast moeten halen om ze daar enthousiast voor te krijgen. Maar het kán wel!
Filmding werkt al jaren voor Thetford, maar deze uitdaging verdiende net wat meer aandacht. We kwamen met het concept ‘Werken bij Thetford, is als elke dag op vakantie zijn’. De openingsscène bleek een schot in de roos. Naast dat we het vrije gevoel van Thetford wisten vast te leggen, wisten we de dynamiek van de afdeling goed weer te geven.
De campagne is online uitgezet met verschillende social posts en presteerde zowel intern als extern boven verwachting.
In 2017 startten we voor Autotaalglas met het maken van training-/narrowcasting video’s. Deze werden ingezet om consumenten uit de werkplaats te weren en tijdens het wachten uit te leggen wat de werkzaamheden zijn die aan hun auto werden verricht. Intern werden video’s gebruikt voor trainingsdoeleinde zodat er een minimale kwaliteit standaard gewaarborgd wordt.
In de laatste opdracht hebben we een serie video’s opgeleverd waarin we de expertise van Autotaalglas duidelijk zichtbaar maakten. Deze serie video’s werden actief gepromoot via Linkedin, Facebook en YouTube.
Een dergelijke video laten we ook graag zien als voorbeeld voor productvideo’s.
Filmding werkt graag voor top 5 bedrijven in hun sector. Meestal zijn dit grote gestructureerde organisaties met een (inter)nationaal karakter. In het geval van Hydrozorg ligt dit anders.
Dit ambitieuze Zeeuwse bedrijf wist een grootschalige tender te winnen en wilde dit project op beeld vastleggen om andere grote organisaties aan te tonen dat ze dergelijke omvangrijke projecten aan kunnen met 35 medewerkers.
Voor dit project mochten we 3 dagen op pad in een periode van 2 maanden. Omdat dit budgettair aardig doortelt, hebben we geadviseerd om de case study documentair te filmen. Hierdoor kan het beeldmateriaal ook nog op andere manieren gebruikt worden. Cumulatief werden de kosten hoger, maar de kosten per video gingen fors omlaag. Met meer investering werd er meer bereikt en uiteindelijk flink bespaart.
Deze Zeeuwse ondernemer heeft het beter bekeken!
Wij werken al een aantal jaar tevreden samen met Filmding. Het team denkt kritisch mee over onze videomarketingstrategie en ondersteunt ons bij onze visuele uitingen. Samen pakken we vele projecten in binnen- en buitenland op. Het resultaat: sterke films die ons helpen bij onze positionering.
Bekijk project