Ask your question directly here

Filmding College #17 – Influencer Marketing

27 september 2018 | 13:30 - 18:00 | €195,-

Mensen worden sneller beïnvloed door posts, foto’s en video’s van experts of mensen waarmee zij zich kunnen identificeren. Geen wonder dat hier in marketing steeds meer gebruik van wordt gemaakt. “Oprechte marketing en communicatie” wordt steeds meer gewaardeerd. Door echte mensen jouw product of dienst te laten gebruiken en dit deelbaar te maken, kun je jouw doelgroep activeren, doordat men over je gaat praten. Je doelgroep krijgt meer vertrouwen in je merk, omdat anderen hen voor gingen. Dit heet social-influencers-marketing. Tijdens het aankomend Filmding College delen 3 ervaringsdeskundigen hun kennis en ervaring over influencer marketing.

Onderwerpen die o.a. worden behandeld tijdens het College:

– Wat zijn de voor- en nadelen?
– Hoe zet je dit in voor de B2C en de B2B markt?
– Wat voor resultaten kun je verwachten?
– Hoe vind je de juiste influencer?

Subscribe here

The speakers

André Ansems

Directeur, Filmding

Door de toename in de hoeveelheid informatie waar de consument toegang toe heeft, is de markt een stuk kritischer geworden. De consument is minder gevoelig geworden voor de commerciële boodschap. Mond-tot-mond reclame daarentegen is nog altijd effectief. Van wie neem je iets sneller aan, dan van iemand uit je directe omgeving? Wanneer je iemand kent, vertrouw je sneller op zijn of haar mening dan op de communicatie vanuit het merk zelf. Daarnaast heeft iedereen toegang tot het internet, waar grote getallen kritische reviews te vinden zijn. Vanuit deze verandering in de markt, maken steeds meer bedrijven gebruik van influencer marketing. Door middel van blogs, foto’s en video’s die worden verspreid door derden, verhoog je het bereik, de geloofwaardigheid en de zichtbaarheid van je merk. André vertelt over de toegevoegde waarde van influencer marketing.

Marnix Vriend

Sr Communications Manager, Ziggo

Ter promotie van het Formule 1 seizoen op Ziggo Sports, kwam Ziggo met een vernieuwende campagne. Door middel van een game en influencer marketing campagne, werd de kijker geactiveerd Ziggo Sports te kijken. Tijdens de presentatie zal Sr Communications Manager Marnix Vriend inzoomen op de drietrap; macro-influencer, micro-influencer en het ambassadeur maken van je eigen klanten. Verder beantwoordt hij vragen als: Hoe laat je eSports voor je merk werken? Hoe bouw je een succesvolle campagne die een heel Formule 1 seizoen drijft op influencers, social en PR? Hij zal zijn ervaring en kennis delen aan de hand van de populaire Ziggo eBattle F1. Hij neemt je mee in de eerste stappen die Ziggo als merk zette in gamerswereld en in wat hij gedurende het seizoen geleerd heeft over het activeren van een langlopende activatie.

Inge Wildenberg

PR Executive

De afgelopen 15 jaar is er veel gebeurd bij Fatboy. Hoewel de zitzak ongetwijfeld hun ultieme hero blijft, is Fatboy nu veel meer dan alleen een zitzak. De collectie is uitgegroeid tot een assortiment van iconische en kwalitatieve producten: van lampen en vloerkleden tot bijzettafels, hangmatten en natuurlijk Lamzac. Alle producten zijn ontwikkeld met één doel: ontsnappen aan de dagelijkse routine. In april 2018 zijn zij gestart met een grote influencer campagne rondom Lamzac – de #GetFat campagne – die tot december zal doorlopen. Deze campagne richt zich vooral op Instagram. Naast deze campagne hebben zij het hele jaar door losse samenwerkingen met influencers. Tijdens het Filmding College zullen Inge & Lysette vertellen over de campagnes die Fatboy momenteel heeft lopen, deze evalueren en de resultaten tot nu toe laten zien.


Bekijk de teaser


The program

  • Ontvangst13.30-14.00
  • Opening14.00-14.15
  • André Ansems - Filmding14.15-15.00
  • Pauze15.00-15.30
  • Inge Wildenberg & Lysette Meeuwissen - Fatboy15.30-16.00
  • Marnix Vriend & Mart Roumen - Ziggo16.00-16.30
  • Afsluiting16.30-17.00
  • Netwerkborrel17.00-18.00

Subscribe