Stel hier direct je vraag

Hallo Maarten en collega's,

Bedankt voor de kans om Filmding aan jullie voor te stellen. We zijn aan de slag gegaan met het uitwerken van een creatief concept voor jullie nieuwe bedrijfsfilm. Namens het gehele team kan ik zeggen dat we erg enthousiast zijn en uitkijken naar een samenwerking.

Op deze pagina treffen jullie gevisualiseerd het overkoepelende concept aangevuld met drie film suggesties die de kern van jullie merk identiteit raken. Ook gaan we in op referentie films waar we trots op zijn en die volgens ons het concept ondersteunen.


Eigenaar

 

 

 


Concept

Antea Group draagt bij aan de identiteit van een land. Er wordt gewerkt aan dijken, de Domtoren en de Maastunnel. Allemaal eye catchers die zowel functioneel als emotioneel bijdragen aan ons dagelijks leven en het verbeteren van onze leefomgeving.

Het drone perspectief (vogelvluchtperspectief) zal in de film een leidende rol spelen, de camera zweeft als het ware boven het land, de stad en het water. Wanneer je Nederland van boven ziet wordt pas duidelijk hoe georganiseerd ons land is, hoe planmatig we onze uitdagingen aanpakken en welke rol engineering daarin speelt. Dit vormt in de film het perspectief dat Antea Group nastreeft; uitzoomen en het grotere plaatje bekijken.

Hieronder presenteren we inhoudelijk drie storytelling richtingen.

 

 


1. De mens

Verhalen kunnen op verschillende manieren vertelt worden. Met Nederland van boven als uitgangspunt focussen we ons op dit concept op verschillende personages en hun individuele uitdagingen. Zo wordt voelbaar gemaakt dat de problemen ons allemaal raken en dat de bijdrage die Antea levert leidt tot oplossingen om onze leefomgeving te verbeteren.

Ieder personage vertegenwoordigt een probleem, denk aan: de boer in het oosten die te maken heeft met droogte, een student die een zoveelste huisbezichtiging heeft in de stad, de vrachtwagenchauffeur die vaststaat in het verkeer of een bejaarde vrouw die uit het raam van een verzorgingscomplex kijkt. Vervolgens laten we ook zien hoe deze personen geholpen zijn in hun dagelijks leven, zoals: de student die eindelijk in terecht kan in een mooi studentencomplex, de chauffeur die via de Maastunnel de stad uit kan rijden of de bejaarde vrouw die naar een gerestaureerde Domtoren kijkt. Zo wordt ons land niet alleen een beetje mooier gemaakt maar ook gebruiksvriendelijker.

De personages die genoemd worden dienen gekoppeld te worden aan projecten van Antea. Door steeds een stukje uit te zoomen bij het volgen van de personages brengen we het grotere geheel in beeld, namelijk de optimalisatie van de infrastructuur. Bijvoorbeeld: de chauffeur die in de Maastunnel rijdt filmen we vanuit de cabine en we zien steeds meer omgeving en medeweggebruikers. Door steeds meer wegverbindingen, weggebruikers en netwerken in beeld te brengen tonen we de impact van Antea.

 


2. Heden, verleden en toekomst

Antea zorgt voor het oplossen van uitdagingen uit het heden, behoud van het erfgoed en werkt aan duurzame oplossingen voor de toekomst. Binnen dit concept laten we zien dat ingenieurs van toegevoegde waarde zijn voor de leefbaarheid van Nederland. Wat hebben zij gerealiseerd voor ons land? En waar werken ze vandaag de dag aan voor een toekomstbestendige leefomgeving. 

De film bestaat uit een combinatie van materiaal geschoten op locatie en van visualisaties van archiefbeelden en 3D-tekeningen. Denk aan oude beelden van de bouw van Lelystad of de Erasmusbrug, gevolgd door beelden van nu waarin de Dom wordt gerestaureerd. Daarnaast verweven wij 3D-tekeningen van nog te bouwen projecten door de film heen, om zo ook de toekomst te visualiseren. Alles vanuit het drone perspectief (vogelvluchtperspectief), alsof de kijker dwars door tijd en ruimte vliegt om zo de waarde van het ingenieursschap te beseffen.

Het gebruik van archiefmateriaal valt niet onder stock materiaal. Ook de weergave van 3D-tekeningen berust op registratie van jullie eigen projectmaterialen.

 


3. Van binnenuit

De nadruk in dit concept ligt op wat ingenieurs realiseren. We focussen op de ‘binnenzijde’ van de innovatieve oplossingen die zijn gemaakt. Een kijkje achter de schermen in de wereld van engineering. We nemen de kijker mee door te kijken als een engineer.

Een automobilist ziet een tunnel, maar de engineer ziet een hoog technologisch bouwwerk met veel meer gangen, technieken en complexe uitdagingen die zijn opgelost. We tonen als het ware de achterkant van het engineeringswerk, waardoor Nederlanders zorgeloos kunnen wonen, reizen, werken of kortom leven.

Het wordt duidelijk dat innovatieve oplossingen en grootschalige projecten niet vanzelfsprekend zijn. Dat er achter iedere bouwkundige constructie een hoogwaardig stukje engineering plaats heeft gevonden. Deze wereld maken wij inzichtelijk. Proud to-be an engineer!

 


Ons voorstel

Het concept is naar jullie eigen behoefte samen te stellen. Met het thema ‘Nederland van boven’ zijn wij erg benieuwd naar jullie voorkeur voor de storytelling richting. Welke richting jullie ook kiezen, allen hebben als doel om de bijdrage die Antea Group levert om duurzame oplossingen te creëren voor onze leefomgeving en de impact hiervan, groot vs klein, te vangen in beeld. 

De drie verhalen zijn realiseerbaar in 3 opnamedagen met een crew van 3 personen, afgebakend met zo’n 6 locaties die we gaan bezoeken. Mocht de wens bestaan om meer locaties vast te leggen dan rekenen wij een meerprijs van €3475,- voor een extra opnamedag (incl. crew, producer, apparatuur en spotten). Voor een uitgebreide omschrijving van het plan van aanpak van deze productie verwijzen we jullie naar de offerte. In de offerte vinden jullie per fase van het productie proces alle informatie zoals gewenst in jullie briefing.

Wij zijn overtuigd dat elk van deze concepten jullie bedrijfswaarden op een authentieke manier verbeelden. Wij kijken uit naar een kennismaking en de mogelijkheid om het concept te presenteren.

 


Concept 1

De mens centraal

Concept 2

Heden, verleden en toekomst

Concept 3

Van binnenuit


Gevraagde referenties

Filmding heeft meer dan 75 referenties, waarvan de helft met een (inter)nationaal karakter. Om ons werk te beoordelen verwijzen we graag naar onze showreel, projecten en social kanalen. Om het concept voorstel te ondersteunen hebben we twee referenties uitgekozen. Werk waar we trots op zijn! Met deze voorbeelden laten we zien hoe wij met film de identiteit van een organisatie op een krachtige en onderscheidende manier verbeelden.


Brand identity | Jaga

Jaga is wereldwijd één van de meest vooraanstaande partijen op het gebied van design radiatoren. In 2019 is er een campagne gestart waarbij film wordt ingezet om het merk te laden. De videoproducties worden opgeleverd in vijf talen en ingezet in 35 landen.

Dit jaar staan er 10 opnamedagen gepland voor casestudies, klant referenties, training-/support video’s, rondleiding fabriek, corporate film, bedrijfsfilm, social video’s e.d. Hiervoor bezoeken we diverse locaties in 4 landen. In 2021 breiden we het aantal casestudies en klant referenties verder uit.

Met de films die jullie gaan zien, willen we in het verlengde van het concept voorstel, aantonen dat we graag een merkidentiteit bouwen op basis van pakkende storytelling en kwalitatieve filmtechnieken. Met een goede voorbereiding, optimaal ingerichte draaidagen en ruimte om lef te tonen in de montage weten we de doelgroep te raken. De filosofie achter de gekozen beeldtaal draait om emotie overbrengen en waarde tonen van het gebruik van het product. Hieronder kijken jullie naar de corporate film en een van de kernwaarde films die we hebben geproduceerd.


Jaga - Corporate film


Jaga - Kernwaarde film | Dream a future


Wendy Stevens

Marketingmanager, Jaga Nederland

Filmding doet meer dan simpelweg video's produceren.

Filmding denkt strategisch mee over onze boodschap en de inzet van online communicatie. Het resultaat: producties die de hoogwaardige kwaliteit, betrouwbaarheid en toegankelijkheid van onze producten weerspiegelen. Onze medewerkers zijn er supertrots op.

Bekijk project

Topcon Europe

Sinds 2014 produceren we films voor Topcon Nederland en Europe. Sindsdien filmen we jaarlijks 10-15 casestudies en leveren we tussen de 80-120 video’s per jaar op voor diverse toepassingen; beursvideo’s, bedrijfspresentaties, website, social media, events etc.

De voortgang wordt getoetst aan het, door Filmding geschreven, global videomarketing plan en het bewaken hiervan vindt plaats op verschillende niveaus (uitvoerend, managers en C-level). In het plan staat onder andere welke film voor welk doel wordt geproduceerd, welke kwaliteit van filmen daarvoor nodig is (dus ook welk budget) en hoe de films gebruikt dienen te worden. Een vergaande samenwerking met als resultaat een sterke positionering, de laagst mogelijke productiekosten en hoogst haalbare efficiency.


Topcon - Back to work



Filmding videoproductie testimonial Michiel van Haaften

Michiel van Haaften

Creative Manager EMEA, Topcon Positioning Group

Sterke films die ons helpen bij onze positionering.

Wij werken al een aantal jaar tevreden samen met Filmding. Het team denkt kritisch mee over onze videomarketingstrategie en ondersteunt ons bij onze visuele uitingen. Samen pakken we vele projecten in binnen- en buitenland op. Het resultaat: sterke films die ons helpen bij onze positionering.

Bekijk project

Wij zijn Filmding

Bij Filmding brengen we steeds het beste van twee werelden bij elkaar. Je merkt het aan de manier waarop we werken: in een sterke structuur mét ruimte voor verwondering. Je merkt het als we jouw verhaal in beeld brengen: het is inhoudelijk raak én spreekt tot de verbeelding. En je merkt het aan wat ons werk je oplevert: enthousiaste kijkers én een onderscheidend merk. Da’s beter bekeken.

Ratio en emotie. Denken en maken. Marketing en filmkunst. Voor ons is het allemaal als yin en yang. We zijn je filmpartner met marketingkennis: we denken strategisch en creatief met je mee. Daarom organiseren we ook inspirerende kennissessies en workshops.


Filmding | Roadmovie


Wil je ons beter leren kennen?

70+

Klanten

1.300+

Video's gemaakt

10.000+

Tosti's gegeten